Rowerem do 46 km od Tarnobrzega. Podpowiedzi jednodniowych wypraw. Gdzie w weekend 25 - 26 września?

Newsroom 360
Namów rodzinę czy przyjaciół i wybierzcie się na wyprawę rowerową w promieniu 46 km od Tarnobrzega gettyimages.com/sportpoint
Szukasz pomysłu na wycieczkę rowerową w okolicy Tarnobrzega? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Na weekend 25 - 26 września przygotowaliśmy 5 ciekawych propozycji. Są różne pod względem trudności czy odległości, dzięki temu każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 5 tras na wyjazd rowerem w odległości do 46 km od Tarnobrzega. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Przekonaj się, jakie trasy rowerowe w okolicy Tarnobrzega przygotowaliśmy na weekend 25 - 26 września.

Wycieczki rowerowe w pobliżu Tarnobrzega

We współpracy z Traseo wybraliśmy dla Was 5 tras rowerowych w odległości do 46 km od Tarnobrzega, które wypróbowali inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Zanim wyruszysz w drogę, upewnij się, jaka będzie pogoda. W sobotę 25 września w Tarnobrzegu ma być 13°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi 40%. W niedzielę 26 września w Tarnobrzegu ma być 16°C. Prawdopodobieństwo pojawienia się deszczu wynosi 20%.

🚲 Trasa rowerowa: Podkarpackie Trasa 42 "Nad Zalew Maziarnia"

• Stopień trudności: 1

Trasę rowerową mieszkańcom Tarnobrzega poleca UM_Podkarpackie

Jedna z propozycji wycieczek poprowadzonych w okolicach Kolbuszowej. Trasa łatwa technicznie, przebiega w większości po leśnych utwardzonych drogach oraz lokalnych asfaltach z niewielkim natężeniem ruchu samochodowego. Na tym obszarze nie ma wyznakowanych szlaków rowerowych, więc nawigacyjnie trasa może okazać się trudna. Warto posiłkować się dołączoną mapą lub śladem GPS. Samochód możemy zostawić na małym leśnym parkingu, na początku ścieżki dydaktycznej „Morgi”. Znajduje się tu niewielkie zadaszenie oraz odnowiony obelisk św. Huberta . Jedziemy na południe drogą pożarową nr 19. Po 400 metrach mijamy po lewej stronie miejsce ogniskowe z ławkami. Jedziemy jeszcze 400 m i skręcamy w prawo. Dojeżdżamy do asfaltu, skręcamy w prawo i docieramy do widocznego już z daleka pałacyku myśliwskiego w Morgach . Wracamy 400 metrów i kontynuujemy wycieczkę drogą szutrową nr 23. Po dwóch kilometrach, po prawej stronie mijamy leśniczówkę i skręcamy w lewo, w asfaltową drogę przez Poręby Wolskie. 700 m dalej skręcamy w prawo, w kierunku lasu i jedziemy około 4 km do miejscowości Stece. Skręcamy w lewo, a następnie po kilkudziesięciu metrach w prawo. Jedziemy ulicą Rzeszowską około 1 km, przed polem namiotowym i parkingiem zjeżdżamy z drogi asfaltowej na widoczną na wałach ścieżkę. Jesteśmy nad Zalewem Maziarnia .
Jedziemy widokową ścieżką po wałach ok. 3 km, po drodze mijając kąpieliska i miejsca odpoczynku. Dojeżdżamy do zapory, skręcamy w prawo, w asfaltową drogę i przed restauracją Izba Rybacka skręcamy ponownie w prawo. Po 200 metrach odbijamy w lewo, w kierunku miejscowości Stary Nart. Po dwóch kilometrach skręcamy w prawo i jedziemy szutrową leśną drogą pożarową nr 30, a następnie drogą nr 17 aż do charakterystycznej kapliczki. Przed kapliczką skręcamy w prawo, w drogę pożarową nr 7. Wygodną szutrową drogą jedziemy 4,4 km aż do skrzyżowania z drogą asfaltową. Stąd mamy około 800 m do parkingu przy ścieżce „Morgi”.

ATRAKCJE NA TRASIE:

Obelisk św. Huberta – historia pomnika sięga czasów, gdy właścicielem okolicznych lasów był miłośnik polowań, baron Antoni Goetz. Na pamiątkę swoich przygód łowieckich ufundował obelisk św. Huberta, który zniszczono w czasie wojny. Pomnik odbudowano i ustawiono na pierwotnym miejscu.

Pałac myśliwski w Morgach – zbudowany w XVIII w. przez hrabiostwo Ressequierów. W 1918 r. został sprzedany baronowi Janowi Götz-Okocimskiemu. Mieściła się tu m.in. siedziba Nadleśnictwa Morgi, stanowił także własność policji. Obecnie znajduje się w rękach prywatnych.

Zalew Maziarnia – zalew w Wilczej Woli powstał jako zbiornik retencyjny, obecnie wykorzystywany jest do celów rekreacyjnych. Korzystać tu można z kąpieli wodnych, żeglować, wędkować, uprawiać windsurfing, a zimą także bojery

🚲 Trasa rowerowa: Podkarpackie Trasa 50 "Biesiadczańskie Wydmy"

• Stopień trudności: 3

UM_Podkarpackie poleca trasę mieszkańcom Tarnobrzega

Trasa wymagająca technicznie, przebiega przez lasy Nadleśnictwa Mielec. Samochód można zostawić na parkingu leśnym „Głęboki Ług” przy drodze wojewódzkiej numer 875. Znajdują się tu stoły z ławami i tablice przedstawiające przebieg tras. My proponujemy pętlę w kolorze czerwonym. Biegnie ona przez dawny poligon wojskowy , gdzie napotkamy strome wydmy stanowiące ciekawe urozmaicenie terenu. Trasa ma charakter MTB, stąd nie zabraknie tu podjazdów i zjazdów. Na trasie znajdują się liczne miejsca przystankowe z ławkami i koszami na śmieci. Pojedziemy w całkowitym odseparowaniu od ruchu samochodowego. Atrakcjami na trasie są: zbiornik pożarowy Biesiadka, pomnik przyrody dąb „Kowal”, kopalnia piasku oraz sama lokalizacja przebiegu na terenie byłego poligonu wojskowego. Ciekawostką jest zrealizowana w 2019 r., trudna technicznie ścieżka, typu single track – Biesiadka Trails o długości 3,5 km i sumie podjazdów 70 m. Start tej trasy znajduje się również na parkingu „Głęboki Ług”.

ATRAKCJE NA TRASIE:

Dawny poligon wojskowy – rozległe tereny leśne pomiędzy Mielcem a Nową Dębą. W czasie II wojny światowej zostały one zagospodarowane przez Niemców. W tym celu wysiedlono wsie, wybudowano drogi, bunkry, umocnienia i inne obiekty wojskowe. Działały tu także obozy pracy, w tym Lager Mielec. Po wojnie poligon był wykorzystywany przez Ludowe Wojsko Polskie, a w 1976 r. ostatecznie zlikwidowany. Obszary otwarte zostały zalesione. Do dziś w mieleckich lasach zachowały się pozostałości wojenne, w tym utwardzone drogi, mogiły, cmentarz.

🚲 Trasa rowerowa: SANDOMIERZ – "SPACER" AKTYWNY – ODKRYWAJ ROWEREM

Trasę rowerową mieszkańcom Tarnobrzega poleca Sandomierz

Sandomierz kryje w sobie wiele niezwykłych atrakcji, porozrzucanych w odległych częściach miasta. Jeśli jesteś prawdziwym rowerowym maniakiem, wspaniałą propozycją będzie dla Ciebie „spacer rowerowy” po okolicznych perełkach zabytkowych i przyrodniczych. Okolica naszego „małego Rzymu” kryje w sobie wiele ciekawych szlaków, tym bardziej jeśli jazdę na rowerze chcesz połączyć ze zwiedzaniem. Specjalnie dla Ciebie i wszystkich entuzjastów dwóch kółek przygotowaliśmy „spacer”, który jest doskonałą propozycją do weekendowego wypadu lub części dłuższej wakacyjnej rowerowej wycieczki.

🚲 Trasa rowerowa: Podkarpackie Trasa 30 Przez Puszczę Sandomierską

Trasę rowerową mieszkańcom Tarnobrzega poleca UM_Podkarpackie

Rekreacyjna pętla po Puszczy Sandomierskiej , ze startem i metą nieopodal Stalowej Woli. Łatwa technicznie trasa przebiega w większości po lokalnych asfaltach, wydzielonych drogach dla rowerów oraz leśnych utwardzonych drogach. Częściowo pojedziemy za istniejącymi lecz niedostatecznie wyznakowanymi w terenie szlakami rowerowymi. Samochód możemy zostawić na parkingu obok obiektu rekreacyjno-turystycznego „Grzybek” przy Ścieżce Edukacyjno – Przyrodniczej „Ciemny Kąt” Nadleśnictwa Rozwadów. Kierujemy się na północ lokalną drogą pomiędzy Rudą a Stalową Wolą, dojeżdżamy do cmentarza i skręcamy w prawo. Jedziemy wydzieloną drogą dla rowerów, równolegle do ulicy Ofiar Katynia. Stąd możemy odbić do centrum miasta, by zobaczyć drewniany kościółek św. Floriana – dojazd ul. Popiełuszki, Okulickiego i Floriańską. Przejeżdżając przez Stalową Wolę na pewno zwrócimy uwagę na przemysłowy charakter miasta, o czym świadczy chociażby mijana przez nas Huta Stalowa Wola. To wielkie przedsiębiorstwo produkcyjne wybudowano w ramach infrastruktury składającej się na Centralny Okręg Przemysłowy. Kontynuujemy jazdę ul. Ofiar Katynia, po czym skręcamy w prawo, w ulicę Solidarności. Za przejazdem kolejowym kończy się wydzielona ścieżka dla rowerzystów. Jedziemy na wprost ulicą Wczasową, Wańkowicza i Wrzosową. Za pętlą autobusowa skręcamy w prawo, w ulicę Sosnową i jedziemy najpierw asfaltem, a następnie szutrową leśną drogą przez około 3 km aż do skrzyżowania z drogą wojewódzką numer 872. Przecinamy ją i jedziemy prosto asfaltową drogą pożarową numer 4 do miejscowości Maziarnia. Przy końcu wsi, na 20,2 km trasy, skręcamy w prawo, w wąską asfaltową drogę, która następnie zmienia kategorię na szutrową. Trzymamy się głównego utwardzonego ciągu, po czym wracamy do drogi wojewódzkiej. Skręcamy w lewo, by po 1200 metrach zjechać w prawo, w kierunku miejscowości Ruda. Przed cmentarzem wojennym z I wojny światowej skręcamy w lewo i jedziemy ulicą kard. A. Sapiechy aż do kościoła parafialnego w Rudzie. Nasza trasa łączy się ze szlakiem niebieskim. Za jego znakami podążamy do miejscowości Brudze. Przed kościołem znajduje się pomnik przyrody – okazały dąb. Mijamy wieś, skręcamy w lewo, w kierunku Stalowej Woli. Po lewej stronie usytuowany jest poligon wojskowy. Po około dwóch kilometrach zjeżdżamy w prawo, do lasu i wracamy na parking przy „Grzybku”.

ATRAKCJE NA TRASIE:

Puszcza Sandomierska – zwarty kompleks leśny na terenie Kotliny Sandomierskiej ciągnący się od Tarnobrzega na północy po Rzeszów na południu. W średniowieczu puszcza stanowiła naturalną granicę pomiędzy Polską a księstwami ruskimi. Dziś to ważny ekosystem Polski południowo-wschodniej. Przez puszczę przepływa prawobrzeżny dopływ Wisły – rzeka Łęg. W drzewostanie dominuje sosna zwyczajna i dąb szypułkowy. Leśny krajobraz puszczy urozmaicają łąki, pola i stawy rybne.

Drewniany kościół pw. św. Floriana w Stalowej Woli – wybudowany w 1802 r. w miejscowości Stany i przeniesiony w 1943 r. na obecne miejsce. Jest to budowla konstrukcji zrębowej z charakterystycznymi sobotami, zwieńczona baniastym hełmem z latarnią. We wnętrzu dominuje wyposażenie neobarokowe z XIX w. Kościół znajduje się na Szlaku Architektury Drewnianej.

🚲 Trasa rowerowa: Stawy w Jamnicy 2011

• Stopień trudności: 2

Faramka poleca trasę rowerzystom z Tarnobrzega

Celem wycieczki są stawy hodowlane w Jamnicy. Wyjazd z Sandomierza. Kierujemy się w stronę Gorzyc bocznymi drogami. Następnie Wrzawy, Skowierzyn, Zaleszany... Cały czas asfaltem, więc trochę "nudno" ;) Dopiero na 24km-rze zaczyna się robić ciekawiej. Przed Zabrniem skręcamy w lewo, mijamy kilka domów i rozpoczynamy jazdę drogą polną, dalej piachem, szutrówką... :) Po ok. 3km-ach dojeżdżamy do stawów.
Tutaj możemy zatrzymać się w dwóch miejscach i odpocząć pod wiatami.

Powrót: jedziemy kawałek tą samą drogą, następnie między zabudowaniami aż docieramy do główniejszej drogi asfaltowej. Do wyboru mamy: jechać w lewo (w stronę Grębowa), jechać w prawo (w stronę Zaleszan - skąd przyjechaliśmy) albo... jechać prosto, leśną drogą, po przekroczeniu szlabanu. Tym razem wybraliśmy tę opcję :) Ścieżka prowadzi caaały czas prosto. Na tej 3km-owej drodze napotykamy trochę wiatrołomów (skutek zeszłorocznej wichury), przez które trzeba przenieść rowery. Dalej jeszcze kawałek jedziemy polną drogą aż dojeżdżamy do Sokolnik i... wreszcie asfalt :) Teraz jedziemy już w stronę Sandomierza - przez Trześń i Gęsią Wólkę.