MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Wykonawca budowy II odcinka obwodnicy Poręby i Zawiercia wybrany! To Spółka Polaqua z Piaseczna

Bartosz Żołnierczyk
Bartosz Żołnierczyk
Wykonawca budowy II odcinak obwodnicy Poręby i Zawiercia wybrany przez GDDKiA.
Wykonawca budowy II odcinak obwodnicy Poręby i Zawiercia wybrany przez GDDKiA. GDDKiA Katowice
Spółka Polaqua z Piaseczna przedstawiła najlepszą ofertę na wykonanie budowy II odcinka obwodnicy Poręby i Zawiercia. Kwota, jaką zaoferowała za realizację wykonania trasy o długości 7,5 km to ponad 234 mln zł. O wykonanie inwestycji ubiegało się jeszcze 9 innych chętnych, którzy mają teraz czas na odwołanie. Jakie są szczegóły tej inwestycji? Jak przebiegają obecne prace przy budowie I odcinka? Zobaczcie zdjęcia z placu budowy.

Zobacz zdjęcia -kliknij TUTAJ!

Wykonawca budowy II odcinak obwodnicy Poręby i Zawiercia wybrany!

Nowa, dwujezdniowa trasa będzie posiadała najwyższą klasę techniczną dróg ogólnodostępnych (główna ruchu przyspieszonego) i będzie dostosowana do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 tony na oś. Wybudowane zostaną także drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji.

Inwestycja stanowi kontynuację budowanej od marca 2022 r. obwodnicy Poręby i Zawiercia. Odcinek o długości 7,5 km swój początek będzie miał na budowanym w ramach pierwszego etapu obwodnicy węźle Kromołów. Zakończy się rondem w Żerkowicach, które powstanie w ramach sąsiedniej obwodnicy Kroczyc.

Zobaczcie, jak idą prace przy budowie I odcinka

-W listopadzie 2023 r. ogłosiliśmy przetarg na wyłonienie wykonawcy obwodnicy Kroczyc, a w lutym br. otworzyliśmy nadesłane oferty. Obecnie trwa ich badanie przez komisję przetargową. W kwietniu br. Wojewoda Śląski wydał dla tej obwodnicy zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) - przekazuje Marek Prusak, rzecznik prasowy katowickiego oddziału GDDKiA.

Przy II odcinku powstanie również nowa infrastruktura inżynierska oraz dla pieszych i rowerzystów.

-Zamówienie obejmuje budowę czterech obiektów inżynierskich w ciągu obwodnicy w miejscu przecięcia z ulicami: Harcerską, Karlińską, Szymona Szymonowica oraz przejazdem rolniczym w Zawierciu. Inwestycja powstanie w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. jako zadanie kontynuowane z poprzedniego programu na lata 2014-2023 - przekazuje Marek Prusak, rzecznik prasowy katowickiego oddziału GDDKiA.

Inwestycja będzie realizowana w trybie tradycyjnym (Buduj) i winna zostać ukończona w ciągu 28 miesięcy od daty podpisania umowy z wyłączeniem okresów zimowych. Realizacja inwestycji według takiego scenariusza pozwoliłaby na oddanie drogi do użytkowania w połowie 2027 r.

Pozostali wykonawcy, którzy złożyli swoje oferty, na składanie ewentualnych odwołań od wyboru, mają czas do 20 maja br.

Przy ich braku oraz po otrzymaniu pozytywnej opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych będziemy mogli na przełomie drugiego i trzeciego kwartału br. podpisać umowę - przekazuje Marek Prusak, rzecznik prasowy katowickiego oddziału GDDKiA.

Aktualne prace na budowie I odcinka obwodnicy Poręby i Zawiercia

Wykonawca jest bliski dokończenia robót ziemnych, wykonywania podbudów z kruszyw mineralnych oraz kolejnych warstw z mieszanek asfaltowych. Zaawansowanie wykonania nasypów dla całej budowy wynosi 90 proc.

Zakończono wykonywanie wykopu w ciągu trasy głównej. Kontynuowane są roboty związane z wykonywaniem dolnych i górnych warstw podbudowy jezdni z kruszyw mineralnych, zaawansowanie w tym asortymencie robót wynosi 70 proc.

Postępują również roboty przy wykonywaniu warstw z mieszanek asfaltowych. W ciągu trasy głównej wykonanie warstwy podbudowy asfaltowej jest zaawansowane na poziomie 60 proc. a warstwy wiążącej na poziomie 30 proc.

Wykonawca kontynuuje również roboty w zakresie humusowania i obsiania skarp nasypów i wykopów oraz porządkowania terenów zielonych w pasie drogowym. Zaawansowanie robót w tym zakresie wynosi 12 proc. Równolegle są prowadzone roboty związane z odwodnieniem pasa drogowego tj. budową zbiorników retencyjnych, kanałów hydrotechnicznych, przebudową i konserwacją przyległych rowów melioracyjnych oraz umocnienia cieków wodnych w obrębie pasa drogowego.

Kontynuowane są także roboty na wszystkich obiektach mostowych. Ustroje nośne zostały wykonane na dwunastu obiektach mostowych, a zaawansowanie prac mostowych wynosi 73 proc. Postępują również roboty przy obiektach służących zapewnieniu migracji zwierząt pod obwodnicą, które osiągnęły poziom 85 proc. całego zakresu. Wykonanych zostało 29 przepustów ekologicznych. Wykonanie rzeczowe obwodnicy Poręby i Zawiercia zbliża się do 65 proc.

od 16 lat
Wideo

Ceny warzyw i owoców w maju

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zawiercie.naszemiasto.pl Nasze Miasto