Wciąż do Ciebie dzwonią? Tak pozbędziesz się nękających telemarketerów. Kary i usunięcie numeru z bazy danych - poradnik
Jak walczyć z niechcianym telemarketingiem? Najczęstsze „sztuczki” telemarketerów
Działać oraz walczyć o swoje prawa, a także komfort jednak można. I choć termin „RODO” nie rozwiązuje wszelkich problemów, jego rozwinięcie daje skuteczne narzędzie do walki z niechcianymi telefonami. Artykuł 17 RODO daje bowiem, bardzo istotne – nie tylko w tym przypadku – uprawnienie do żądania usunięcia naszych danych osobowych z bazy administratora. - Jeśli podczas rozmowy z telemarketerem powiemy, że nie chcemy, aby nasze informacje były dalej wykorzystywane, jego obowiązkiem jest nie tylko przerwanie rozmowy, ale również niezwłoczne powiadomienie administratora danych o konieczności usunięcia danego numeru telefonu z jego bazy – wskazuje Agata Kłodzińska.
Skarga powinna zawierać dokładny opis tego, kto, w jakiej sprawie i kiedy się z nami kontaktował.
Telemarketerzy, zazwyczaj przygotowani na taki obrót sprawy, często odpowiadają, że:
* numer telefonu wcale nie jest daną osobową – co nie jest niezgodne z obecną wykładnią pojęcia danych osobowych;
* nie przetwarzają naszego numeru telefonu, a skontaktowali się z nami, ponieważ został on automatycznie wygenerowany – z czym ciężko dyskutować, jednak chyba mało kto w takie wytłumaczenie jest w stanie uwierzyć;
* to nie oni są administratorem danych i nie mogą spełnić naszego żądania, a w momencie, w którym zapytamy o tożsamość administratora – rozłączają się.